Selasa, 23 Ogos 2011

Alahai mentega

Dah jenuh bertahun-tahun orang Islam makan mentega tu , tau-tau rupenye ada dna babi la plak. Inilah jadi kalau pihak berwajip kurang teliti dalam pengawasan mereka terhadap produk yang halal dan tidak, akhirnya yang jadi mangsa adalah pengguna. Yang heran tu dah sekian lama mentega tu ada dalam pasaran baru sekarang kah di uji. Macam mana pula dengan produk-produk lain yang berada dalam pasaran tapi belum diuji, banyak yang meragukan jugakah.

Lepas dah keluarkan kenyataan yang mentega tu haram sebab ada dna babi, lepas tu ada lagi kenyataan yang mengatakan mentega yang tidak halal tu adlah dalam tin punya, bukan mentega ketul. Apa plak bezanya? Bukan dari pengilang dan pembuat samakah? Hai, pening-pening. Tak pasal-pasal toke buat kek kena samak semua barang. Kalau yang tak samak tu alamat menjawab le kat 'sana' besok.

Tapi, dah jadi macam ni ada lagi ke orang teringin nak makan kek lapis sarawak. Patut le sedap teramat, ada barang larangan rupenyer, dah mendarah daging dah kat badan orang Islam. Apa la naseb. Teringat pada seseorang yang dah jadi arwah, suke benor dia makan mentega ni.





Ada beza ke?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan