Jumaat, 22 Julai 2011

sakit pinggang

Adoi,, sakitnya pinggang hamba ni. Dah seminggu macam ni, tak hilang-hilang lagi. Nak solat pon tak boleh rukuk dan sujud, jadi terpaksa solat duduk. Ini kali ketiga aku sakit pinggang macam ni. Dah seasoned kot bila dah masuk 30an ni.

First time sakit pinggang dulu masa heroin aku umur 2 tahun. Masa tu baru pindah rumah jadi terpaksa mengemas dan mengangkat kotak- kotak barang. Bukan kotak besau pon, yang kecik-kecik jer. Dia punya after effect tuh memang dasat sampai nak keluar suara pon tak boleh. Terpaksa diinjek oleh doktor, baru lega.

Second time, dua tiga tahun lepas, bila habis mengemas dan mendecorkan rumah (kononnya), dah tolak-tolak almari ngan katil , kesannya datang lepas tu. Time tu pon kena injek gak. Aku ni cukup cuak dengan jarum sebenarnya. tapi, bila dah terpaksa tu tahan jelah.

La ni dia dah datang balik penyakit ni, padehal aku tak rindu pon kat dia. Oh! sakit pinggang pergi kau main jauh-jauh. Dah lama kau menghilang, hilang jelah terus. Bila datang sakit ni, memang tak boleh banyak bergerak sebab musle macam bengkak or something. Bila pegi chek memang bukan masalah tulang belakang doktor cakap tapi muscle, so dinasihatkan banyak berehat. Doktor yang aku pegi kali ni lelaki, dia pon tak mau suntik morfin kat aku agaknya, dia kasi pil tahan sakit, ubat sapu, dan koyok je. Tapi tah kenapa ubatnya lambat betul berkesan kali ni. Nak pusing atau mengiring kiri kanan kemain seksa dibuatnya.
Ni bende yang aku kena buat. Makan dan sapu. Koyok dah lama abih.


Kenapa muscle tu jadi bengkak yea. Mungkin minggu lepas banyak banyak sangat berjalan atau aktiviti yang melibatkan muscle. Iyake?

Ada penjelasan yang lebih bagus?

Apapon sabar jelah. Mungkin Allah saje nak menguji dengan memberi sedikit kesakitan. Mungkin Allah nak menghapuskan dosa-dosa kecil dari kesilapan yang tidak disedari. Baru sakit pinggang sikit je, bukan lumpuh atau patah ponkan. Ya Allah aku redha atas setiap kesakitan atau dugaan sekiranya aku akan menjadi manusia yang lebih baik disisiMu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan